Veelgestelde vragen

 

1 Bestellen

1.1 Hebben jullie een fysieke winkel?
Leelavadee Jewelry is een online sieraden shop, je kunt dus bij ons alleen online bestellen er is geen fysieke winkel.

 

2 Ruilen en retourneren

2.1 Hoe kan ik iets retourneren?

Het kan altijd voorkomen dat je een deel of je gehele bestelling retour wilt sturen. Dat is bij Leelavadee geen enkel probleem! Stuur binnen 14 dagen een e-mail ([email protected]) met daarin je ordernummer, waarin je aangeeft dat je wilt ruilen/retourneren.
Vul het herroepingsformulier in en stuur je items retour. Je ontvangt snel, maar in ieder geval binnen 14 dagen je aankoopbedrag retour.
Ik kan het herroepingsformulier niet uitprinten
Dan kun je de gegevens op een briefje schrijven en toevoegen aan je retour.
Krijg ik de verzendkosten terug?
Als je je hele bestelling retourneert krijg je je hele aankoopbedrag, dus ook de verzendkosten, retour.
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Ja, het terugzenden is voor eigen rekening. 
Hebben jullie een antwoordnummer?
Nee

Volg dit stappenplan om je pakket op de juiste manier retour te sturen:
Stap 1 
Doe de artikelen voor zover mogelijk in de originele verpakking. Zorg dat de originele kaartjes van de producten niet zijn verwijderd. 
Stap 2 Zorg dat je het herroepingsformulier compleet invult. Dit voeg je vervolgens toe aan je retourzending.
Stap 3 Noteer dit adres op je pakketje:
Leelavadee (géén Jewelry vermelden, dit ivm diefstal)
Postbus 7565
8903JN Leeuwarden
Stap 4 Breng je retour naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Je kunt je pakketje via de pakketservice of als brievenbuspost retourneren. We raden aan het pakket met een track & trace code te retourneren.
Het bedrag van je retourpakketje wordt teruggestort op de (bank)rekening, PayPal account of creditcard die je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen. Dit doen we zo snel mogelijk, meestal binnen 5 dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen. Terugstortingen via creditcard kunnen iets langer duren.

2.2 Hoe kan ik iets ruilen?

Wil je toch een andere maat of een andere kleur? Dan kun je een nieuwe order plaatsen in onze webshop. Je kunt vervolgens je aankoop retourneren. 
Heb je tijdens je eerste bestelling gebruik gemaakt van een kortingscode en werkt deze code niet meer bij je tweede (ruil)bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulier of via je account, vermeld hierbij je factuurnummer, dan ontvang je van ons een nieuwe code voor je nieuwe bestelling.

2.3 Wat zijn de retourvoorwaarden van Leelavadee Jewelry?

Bevalt het artikel je niet, dan kun je dit binnen 14 dagen nadat je jouw order hebt ontvangen per e-mail laten weten. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het pakket aan ons retour te sturen. Het retour sturen is voor eigen rekening. Als je iets retour stuurt dan ben je verplicht het herroepingsformulier volledig in te vullen en bij te sluiten. 
Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat je melding hebt gedaan om gebruik te willen maken van het herroepingsrecht terug. Hebben wij jouw pakket niet binnen 14 dagen nadat je melding hebt gedaan retour dan wachten wij met het terugbetalen van jouw retourzending. 
Retourpakketten kunnen wij alleen afhandelen als je het retourformulier duidelijk en volledig hebt ingevuld. Wij kunnen een retour pakket niet afhandelen als er geen factuurnummer bij ons bekend is.
Neem bij ruilen/retourneren de volgende regels in acht: 
Het artikel dient: onbeschadigd te zijn; niet gebruikt of bewerkt te zijn; voorzien te zijn van de originele ongeopende verpakking (indien van toepassing). 
Ruilen kan alleen met het volledig ingevulde herroepingsformulier ingesloten, en wanneer de labels (indien van toepassing) niet zijn verwijderd. Heb je een gratis artikel(en) ontvangen bij jouw aankoop, dan dien je dit te retourneren indien jouw orderbedrag als gevolg van de retourzending beneden de waarde komt waarbij wij jou een gratis artikel aanbieden. Ontvangen wij dit gratis artikel(en) niet retour dan zullen wij dit verrekenen met jouw retourzending. Als na ontvangst van jouw retour gestuurde artikelen blijkt dat deze niet meer door ons als nieuw kunnen worden verkocht dan is er sprake van waardevermindering. Er is sprake van waardevermindering als je meer hebt gedaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Er is ook sprake van waardevermindering als je een artikel retour stuurt en het artikel komt kapot of beschadigd bij ons aan. Als er sprake is van beschadiging tijdens transport dan kun je ons vragen het product aan je te retourneren zodat je het vervoersbedrijf aansprakelijk kunt stellen. Je dient in dit geval de verzendkosten hiervoor zelf te betalen. Oorbellen en teenringen mogen uit hygiënisch oogpunt niet worden gepast, ruilen/retourneren is alleen mogelijk indien de doorzichtige en verzegelde verpakking niet is geopend. 
Bij retourneren van een of enkele artikelen bij een order welke een orderwaarde boven €50,- heeft, zullen we het totaalbedrag na retourneren van een of enkele artikelen herberekenen. Komt het totale orderbedrag dan onder €50,- uit, dan zullen er bezorgkosten worden berekend. We zullen deze bezorgkosten verrekenen met het door jou geretourneerde artikel. Indien het pakket door foutief invoeren van adresgegeven retour komt zullen de verzendkosten van het opnieuw toezenden voor jouw rekening komen. Je kunt in dit geval bij retourneren van jouw order de tweede gemaakte verzendkosten niet retour krijgen. 
Heb je een kortingscode gebruikt en worden er artikelen geretourneerd dan zal de korting vervallen of worden aangepast. Wij rekenen geen administratiekosten.

2.4 Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra het pakket bij ons retour is gekomen, wordt het verwerkt. Binnen 2 à 3 dagen krijg je een retourmelding.
Het bedrag van je retour pakketje wordt teruggestort op de (bank)rekening, PayPal account of Creditcard die je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen. Dit doen we zo snel mogelijk, meestal binnen 5 dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen. Terugstortingen via Creditcard kunnen iets langer duren.

 

3 Bezorgen

3.1 Wat zijn de bezorg/verzendkosten

Wij hanteren een tarief van €2,95 voor alle pakketten van 0 tot 30 kg binnen Nederland. Voor pakketten tot 30 kg naar België en Duitsland is het €6,95. 
Voor verzend/bezorgkosten die niet binnen deze categorie vallen zullen wij je contacten en onderling een bezorgprijs afspreken.

3.2 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Bestel je voor 16:00 uur, dan wordt je pakket nog dezelfde dag (weekend en feestdagen uitgesloten) verzonden. 99% van de PostNL pakketjes wordt de volgende dag bezorgd. Een brievenbus pakketje kan er in uitzonderlijke gevallen wel eens 2 of 3 dagen over doen. Meestal ontvang je jouw pakket dus de volgende dag, maar wij hebben geen invloed op de bezorging van PostNL. 

3.3 Wat zijn jullie verzendmethoden?

Wij verzenden standaard met PostNL. Hierbij kun je kiezen uit 6 verschillende verzendmethoden:

  • Bezorgd thuis of op het werk, brievenbuspost €2,95
  • Ophalen bij PostNL locatie €5,95
  • Handtekening + alleen huisadres €6,95
  • Alleen leveren aan huisadres €5,95
  • Handtekening voor ontvangst €6,95
  • Avondlevering €6,95

3.4 Hoe volg ik mijn pakket?

Wil je weten waar je bestelling op dit moment is? Bekijk het met de track & trace link die je hebt ontvangen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst. Pakketjes op werkdagen vóór 16:00 besteld, worden zelfde dag verzonden. Is je bestelling als pakket verzonden, dan zal het waarschijnlijk de volgende dag worden bezorgd. Brievenbus pakketjes kunnen er soms wel eens 2 of 3 dagen over doen.
De track & trace bij brievenbus pakketjes is soms niet correct weergegeven omdat nog niet elke postbode een handscanner heeft. Op maandag worden er geen brievenbus pakketjes geleverd.

3.5 Ik heb mijn pakket niet ontvangen wat nu?

Heb je jouw pakket niet ontvangen? Check dan eerst je track & trace nummer. Deze heb je per e-mail van ons ontvangen. Hier kun je zien of het pakket al bij PostNL is aangeboden of niet. 
Is het een brievenbus pakketje? Wacht dan de volgende dag nog af. Brievenbuspost wordt helaas nog niet altijd de volgende dag bezorgd. Ook kan de scan soms aangeven dat het pakket bezorgd is terwijl dit nog niet het geval is.
De 2e dag nog niets ontvangen? Check je huisgenootjes, familieleden en/of buren. Wacht nog één dag af...
Na 3 dagen nog steeds niet ontvangen? Neem contact met ons op. Wacht hiermee niet langer dan 4 dagen.
Helaas hebben wij geen invloed op de bezorging van PostNL....maar...we lossen het zo snel mogelijk voor je op!

 

4 Betalen & kortingscode

4.1 Hoe kan ik betalen?

Bij Leelavadee Jewelry kun je eenvoudig betalen zoals jij dat graag wilt met de onderstaande betaalmethoden:

IDeal
Met IDeal betaal je snel, vertrouwd en veilig je Leelavadee Jewelry bestelling

Klarna achteraf betalen
Betaal je liever achteraf? Met Klarna kun je tot 14 dagen achteraf betalen. Let op! Klarna en Leelavadee Jewelry staan los van elkaar. Dit betekent dat het betaalproces geheel via Klarna loopt. Bij vragen hierover verwijzen wij je graag naar de klantenservice van Klarna.

Creditcard
Je kunt bij ons met de meest gangbare creditcards zoals Visa, Mastercard en American Express betalen.

Paypal
Betaal je graag snel en veilig met Paypal? Bij ons kan dat. Let wel, je hebt hiervoor een Paypal account nodig.

Bancontact / Mistercash | Belfius | ING HomePay | KBC
Speciaal voor onze Belgische klanten hebben wij deze betaalmogelijkheden om direct en veilig een betaling te doen.

Sofort | Giropay | EPS
Voor onze klanten in o.a. Duitsland en Oostenrijk bieden wij deze betaalmogelijkheden om het openstaande bedrag van de bestelling eenvoudig en veilig te voldoen.

Maestro
Klanten binnen Europa kunnen makkelijk, snel en veilig betalen met Maestro.

4.2 Hoe werkt een kortingscode?

Kortingscodes werken binnen een bepaalde termijn en hebben zodoende een begin en eind datum. Helaas is het niet mogelijk een kortingscode buiten deze termijn te gebruiken. Kortingscodes kunnen niet achteraf worden verrekend. Heb je je kortingscode vergeten in te voeren, neem dan contact met ons op via de contactpagina of jouw account. Wij zullen dan kijken hoe we je toch nog blij kunnen maken.

4.3 Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Het kan wel eens gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Om zeker te weten of je bestelling is doorgekomen kun je op je bankafschrift kijken of het bedrag is afgeschreven. Twijfel je toch? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij checken voor je of de betaling is gelukt. 
Is je betaling niet goed doorgekomen, dan is je bestelling ook niet geplaatst. Je kunt dan opnieuw bestellen.

 

5 Garantie

5.1 Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Hebben wij een verkeerd artikel geleverd? Oeps, dan is er iets niet helemaal goed gegaan tijdens het inpakken...Laat het ons weten via het contactformulier, we lossen het natuurlijk zo snel mogelijk weer op! 

5.2 Ik heb een defect item ontvangen, wat nu?

Indien je een artikel ontvangt met een defect/beschadiging, dien je dit binnen 5 dagen na ontvangst te melden. Je hebt het recht het item kosteloos om te ruilen. Het item dient compleet, in de originele verpakking, met aangehechte labels en met aankoopnota te worden geretourneerd. In specifieke gevallen kunnen wij je vragen foto"s te sturen van de beschadiging. 
Indien bij retourneren wordt geconstateerd dat het probleem door eigen schade veroorzaakt is, en/of wanneer aangehechte labels ontbreken zullen wij niet omruilen tegen een nieuw artikel.

5.3 Heb ik garantie?

Leelavadee Jewelry garandeert dat de te leveren artikelen voldoen aan de op de website vermelde specificaties. Als binnen 30 dagen na levering blijkt dat de artikelen niet voldoen aan jouw eisen, dan zullen wij samen met jou proberen tot een passende oplossing te komen. Wij willen graag tevreden klanten.

5.4 Waar kan ik mijn klacht kwijt?

Heb je een klacht? Neem gerust contact met ons op, wij zullen altijd proberen een oplossing te zoeken. 
Wij zijn aangesloten bij Kiyoh, dit is een review site. Wij stellen het op prijs wanneer je eerst contact met ons op neemt alvorens een review te plaatsen. Wij laten je graag zien dat wij een uitstekende klantenservice hebben die graag voor jou klaarstaat. Wij zoeken altijd naar een passende oplossing.

 

6 Sale

6.1 Hoe werkt de Sale?

Wanneer je een item hebt besteld wat daarna in de SALE komt, dan kunnen we de korting helaas niet achteraf verrekenen. Op alle SALE items gelden dezelfde voorwaarden als de gewone items, SALE items kunnen dus ook worden geretourneerd.
Heb je een SALE item besteld wat je toch wilt ruilen tegen een andere maat of een andere kleur en is de code dan niet meer geldig? Neem contact met ons op via het contactformulier of je account, je krijgt voor het opnieuw bestellen  éénmalige een nieuwe kortingscode voor dat specifieke item.

6.2 Hoe werkt jullie kortingscode?

Heb je een kortingscode? Dan kun je die gebruiken voordat je je bestelling hebt afgerond. Let op, kortingscodes kunnen niet achteraf worden berekend. 
Vaak zijn er speciale kortingscodes die alleen geldig zijn op een bepaalde dag of tijdens een bepaalde periode. Deze codes kunnen niet gebruikt worden buiten die periode.
Het is niet mogelijk meerdere kortingscodes te gebruiken. 
Heb je een kortingscode gebruikt en stuur je items retour, dan is de code vaak niet meer geldig (bijvoorbeeld: korting bij een 3=2 actie, je koopt 3 items, je stuurt er 1 retour, de korting vervalt dan op de 2 items die je behoudt).

 

7 Onze producten

7.1 Waar komen de producten vandaan?

Wij kopen onze sieraden zelf, zonder tussenkomt van derden, in o.a. Thailand en Bali. De natuursteen komt veelal uit India en zuid-Amerika. Wij bezoeken onze leveranciers 3 tot 4 maal per jaar. Zo weten wij waar wij kopen en waar het geld terecht komt. We kiezen de sieraden zelf uit, we zien waar ze gemaakt worden en kopen geen sieraden die in dichte fabrieken onder erbarmelijke omstandigheden of door kinderen zijn gemaakt. Doordat wij de sieraden zelf importeren en niet direct vanaf een leverancier laten versturen, zijn wij minder milieubelastend. Wij verpakken in kleine kartonnen doosjes en katoenen, herbruikbare bewaar zakjes. 

7.2 De voorraad

Al onze producten die je in de webshop ziet, zijn direct uit voorraad leverbaar. Wij verzenden dezelfde dag (voor 16:00 besteld) of de volgende dag vanuit ons magazijn in Nederland, je hoeft dus nooit lang te wachten op je bestelling. 
Gedurende drukke periodes of bij populaire items kan het een enkele keer wel eens voorkomen dat iets uitverkocht raakt. We zullen je daarover direct informeren. Heb je een vraag over artikelen die niet meer op voorraad zijn? Dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

7.3 Materiaal

925 of sterling zilver
Veel van onze sieraden zijn gemaakt van 925 zilver. Dat betekent dat er 92,5% zilver in is verwerkt. Deze vorm wordt vrijwel altijd gebruikt om zilveren sieraden te maken. Puur zilver zou te zacht zijn. 

Gold-plated sieraden
Onze gold-plated sieraden zijn gemaakt van 925 zilver, met een dun laagje goud eroverheen gegoten. Zo krijgen deze sieraden de uitstraling van gouden sieraden maar zijn ze voor iedereen betaalbaar. Het laagje goud is dun, ga dus uiterst voorzichtig om met gold-plated sieraden. 

Om je sieraden zo lang mogelijk mooi te houden geven we de volgende tips:
Omdat zilver een zacht edelmetaal is raden we af om zilveren ringen te dragen bij zware werkzaamheden, de sieraden kunnen dan door druk of kracht sneller verbuigen.
Let op met parfum, make-up, creme, schoonmaakproducten, douchen, zwemmen en sporten. Door bepaalde invloeden, bijvoorbeeld de zuurgraad van je huid, kunnen zilveren sieraden gaan oxideren (groen of zwart worden). Met een zilver poetsdoek of een zilver glans middel kun je je zilveren sieraden weer glanzend krijgen. Bewaar je sieraden in een beschermend doosje of zakje.

Natuursteen
Sieraden met natuursteen hebben een fantastische uitstraling. De stenen zijn een natuurproduct, waardoor sommige sieraden in afmeting en kleur kunnen variëren. Dat maakt deze sieraden juist zo bijzonder, elk item is uniek! Het kan voorkomen dat de stenen verkleuren of dof worden door lange blootstelling aan licht of water. 

 

8 Sieraden passen

8.1 Hoe weet ik wat mijn ringmaat is?

Klik HIER voor uitleg!

Verstelbare ringen

Ringen die verstelbaar zijn kun je vaak voorzichtig iets kleiner of iets groter buigen. Wij vermelden in de omschrijving of de ring verstelbaar is (kleiner & groter)  of alleen groter verstelbaar. Sommige ringen, zoals de Boho ring Angel wings, kun je een maat kleiner kiezen omdat de vleugels een beetje uit elkaar gebogen kunnen worden. Deze ring is groter verstelbaar, niet kleiner!
 

8.2 Passen alle enkelbandjes?

Nee, niet alle enkelbandjes zullen passen. Om teleurstellingen te voorkomen raden wij aan je enkel op te meten. Dit kun je doen in centimeters. Bij alle enkelbandjes staat de maat in centimeters vermeld. Sommige enkelbandjes hebben 2 sluitingen. Sommige enkelbandjes zijn verkrijgbaar in 2 maten.

8.3 Mag ik oorbellen passen?

Oorbellen zijn een hygiëne product en mogen niet gepast. Wij verzenden oorbellen altijd in een doorzichtige verpakking. Zo kun je de oorbellen aan alle kanten goed bekijken en naast je oor houden om te kijken hoe dat staat.

8.4 Mag ik teenringen passen?

Teenringen zijn een hygiëne product en mogen niet gepast. Wij verzenden teenringen altijd in een doorzichtige verpakking. Zo kun je de ringetjes aan alle kanten goed bekijken.

8.5 Mijn maat ring is er niet meer, komt die maat nog terug?

Als je ringmaat er op dit moment niet is kunnen we het op korte termijn helaas niet leveren. Je kunt ons dan wel een bericht sturen via het contactformulier of je account om te vragen of de ring later in het jaar nog terug komt in het assortiment. We doen graag ons best een uitverkocht item alsnog te leveren.