Verzenden & ruilen/retourneren

Verzenden

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Alle bestellingen die op werkdagen voor 16:00u in ons systeem binnenkomen worden dezelfde dag nog verzonden. Normaliter wordt je bestelling de volgende werkdag  bezorgd, soms kan het iets langer duren. Al onze producten in de webshop zijn op voorraad in Nederland. Wij zullen het direct aan je melden als sieraden niet voorradig zijn; deze worden zo spoedig mogelijk nagezonden. De verzending vindt plaats via PostNL. 

Verzendkosten standaard

Nederland: €2,99 brievenbuspost met track & trace. Orders onder €12,95 worden verzonden zonder track & trace.

België en Duitsland: €7,49 aangetekend pakket met track & trace.

Orders boven de €50,-(binnen Nederland) worden gratis verzonden. Voor België en Duitsland geldt gratis verzending boven €100,-

Retourneren

Hoe werkt retourneren bij Leelavadee Jewelry?

Is je bestelling niet helemaal naar wens? Jammer, maar het is bij Leelavadee.nl geen probleem om je bestelling te retourneren. Volg de twee stappen hieronder voor een juiste afhandeling van jouw retour. Heb je nog geen account in onze webshop? Klik op Account aanmaken en maak eenvoudig een account aan.

Retourprocedure mét account

Stap 1 > Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan in jouw account.

Stap 2 >  Stuur de artikelen samen met de ingevulde retourbon voldoende gefrankeerd, degelijk verpakt en indien nodig verzekerd retour naar: Leelavadee, Postbus 7565, 8903JN Leeuwarden, NL (kosten en risico van retour zenden zijn voor eigen rekening). 

Retourprocedure zonder account

Stap 1 > Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar [email protected] Vermeld je ordernummer en geef aan dat je wilt ruilen/retourneren.

Stap 2 >  Stuur de artikelen samen met de ingevulde retourbon voldoende gefrankeerd, degelijk verpakt en indien nodig verzekerd retour naar: Leelavadee, Postbus 7565, 8903JN Leeuwarden, NL (kosten en risico van retour zenden zijn voor eigen rekening). 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Wij storten je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug, in ieder geval binnen 14 dagen, maar meestal eerder. Wil je weten of wij je pakket al hebben ontvangen? Check dan de track & trace code die je van PostNL hebt ontvangen. Indien het pakket niet door ons is ontvangen dien je zelf contact op te nemen met PostNL. Zodra wij je aankoopbedrag hebben geretourneerd ontvang je van ons een bevestiging per mail.

Indien na retour je bestelling onder €50,- komt zullen wij de verzendkosten (€2,99) in mindering brengen.

Ruilen

Wil je ruilen? Meld dan het artikel wat je wilt ruilen retour (zoals hierboven omschreven) en bestel het gewenste artikel opnieuw.

Waar moet ik op letten bij retourneren/ruilen?

  • Sieraden waarvan het label ontbreekt zullen wij niet als retour accepteren. Lees a.u.b. ook het document "herroepingsrecht"
  • Oorbellen en teenringen mogen uit hygiënisch oogpunt niet worden gepast, ruilen/retourneren is alleen mogelijk indien de verzegeling van doorzichtige verpakking niet is verbroken. Indien wij artikelen met verbroken verzegeling toch retour ontvangen zijn de verzendkosten voor het opnieuw versturen voor eigen rekening.
  • Leg ringen plat in het sieradendoosje alvorens je het retour stuurt. Soms is een ring te groot en past deze rechtop niet in het doosje. Dit kan schade veroorzaken tijdens het transport door PostNL. Beschadigde sieraden zullen wij niet als retour accepteren.
  • Retourzendingen waarvan het retourbon ontbreekt of waarvan de afzender onbekend is worden tot 1 maand na datum van ontvangst bewaard. Na deze termijn wordt de zending in onze administratie verwerkt en kan hierop geen aanspraak meer worden gemaakt.

Toch nog vragen?!

Is bovenstaande toch nog niet helemaal duidelijk, check dan a.u.b. de veelgestelde vragen. Je kunt ons ook een bericht via het contactformulier of via jouw account sturen.We helpen je graag!  

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar i[email protected]. Wij lossen het graag in overleg op. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.