Meld je aan voor onze nieuwsbrief en profiteer van 10% korting!
Word lid van onze nieuwsbrief

Hulp bij ruilen & retourneren

door Louisa
17 Februari 2021

Help, de ring past niet!


Je hebt zojuist de mooie ring ontvangen die je in de webshop van Leelavadee hebt gekocht. Je vindt hem prachtig maar hij past net niet… balen natuurlijk. Je wilt de ring ruilen of terugsturen. Dat is uiteraard geen enkel probleem, dat kan!

Als je een sieraad hebt gekocht wat toch niet helemaal past of niet helemaal naar wens is kan het uiteraard altijd worden teruggestuurd. Dan krijg je je volledige aankoopbedrag retour. Je hebt 14 dagen de tijd om het bij ons te melden en vervolgens 14 dagen om het terug te sturen.

Er zijn wel een paar regeltjes, de belangrijkste is dat het sieraad uiteraard niet gedragen mag zijn.
Gesealde verpakkingen van bijvoorbeeld teenringen of oorbellen mogen niet zijn verbroken. Het gaat hier immers om hygiëne producten.
Zodra het pakketje in goede staat bij ons retour is gekomen wordt het snel, meestal binnen 3 werkdagen, afgehandeld.

 

Hoe kun je iets retour sturen?


Hoe je iets terug kunt sturen staat allemaal onderaan op onze homepage bij het hoofdstukje ‘verzenden en retour’.
Eigenlijk heel simpel en kort gezegd: jij stuurt het terug, wij ontvangen het retour, jij krijgt je aankoopbedrag terug. Heb je geen printer? Dat is geen probleem, stop even een briefje met je naam en ordernummer bij je pakketje in en dan komt het helemaal goed! Soms krijgen we een pakketje terug waarvan de afzender onbekend is, dan kunnen we geen geld terug storten, we weten immers niet waar het pakketje vandaan komt. Dit soort pakketjes bewaren we 30 dagen.

 

Het pakketje is zoek geraakt bij de post.


De kosten om het pakketje terug te sturen betaal je zelf. Hoe je het pakketje terugstuurt mag je helemaal zelf weten. Als wij een pakketje niet retour hebben ontvangen kunnen wij geen geld terugstorten.

Een brievenbus pakketje met track en trace is niet verzekerd. De scan klopt meestal niet. Zo kan er bijvoorbeeld staan dat het pakket is afgeleverd terwijl dit niet het geval is. De postbodes hebben geen handscanner, dus de scan is slechts een indicatie. Dit is een vervelend probleem bij de track en trace brievenbus pakketjes. We raden dan ook altijd aan het pakketje verzekerd te verzenden, dan kun je altijd bij PostNL aankloppen als er iets mis is gegaan. Soms staat er bij brievenbuspost dat een pakketje bij ons is afgeleverd terwijl wij het niet retour hebben ontvangen. In deze gevallen kunnen wij helaas geen geld retourneren. Het pakket is immers niet retour ontvangen. Ook PostNL zal in deze gevallen niets doen, het is immers niet verzekerd verzonden.

 

Ruilen

Als je de ring wilt ruilen kun je de ring opnieuw bestellen via de webshop. Je betaalt dan opnieuw verzendkosten. Als je bestelling boven €50,- uitkomt betalen wij de verzendkosten voor je. Als je de ring die niet goed past terugstuurt krijg je het aankoopbedrag van deze ring en de verzendkosten van het heen sturen allebei terug. Als je meer sieraden hebt besteld en je stuurt niet je hele bestelling terug maar slechts een deel ervan, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van het sieraad of sieraden terug die je hebt terug gestuurd.

 

Klant account

Heb je een klant account aangemaakt in onze webshop, dan kun jij je sieraad zelf retour melden en kun je de status van je retourpakket hierin terug vinden. Super handig! En kom je er toch nog niet helemaal uit? Dan kun je ons altijd bellen, mailen of Whatsappen. We helpen je graag!

 

Gold plated sieraden
door Louisa
28 April 2024
Lees meer
Het mooiste Moederdag cadeau
door Louisa
20 April 2024
Lees meer